دوشنبه ؛ 31 ارديبهشت 1403
16 ارديبهشت 1403 - 15:10

نگاهی به قدرتمندی ملت بزرگ ایران در برابر توطئه دشمنان

نمونه ، « جهش تولید و مشارکت مردم »؛ فرمانی که تحریم را به مثابه یک فرصت پیش روی ملت ایران قرار داده است و از ظرفیت آن می توان در جهت ترمیم شکنندگی‌ها و رفع ناکارآمدی‌های اقتصاد استفاده کرد.
کد خبر : 16450

تبیین:

اگر نگاهی به تیتر رسانه‌های ضد ایرانی بیندازید و زاویه تیترها، نوشته‌ها و برنامه‌های آنها را بخوانید؛  بی‌تردید، جامعه‌ای خسته‌، غرق در مشکلات و بحران‌ها در برابر دیدگان شما قرار می‌گیرد!

اما واقعا ایران چنین کشوری است؟ آیا مردم ایران در چنین وضعیتی به سر می برند؟

یافتن پاسخ این پرسش سخت نیست! کافی است فیلترها و تصویرسازی های رسانه ضد ایرانی و دشمن ملت ایران را کنار بزنید!آن وقت خواهید دید که وضعیت امروز ایران به مثابه درخشش طلا در میان سنگ‌های یک معدن غنی است!

چرا که ملت ایران  در حالی که همه ظرفیت‌های دشمنان ایران برای متوقف کردن، خسته کردن و پشیمان کردن آن از مسیر استقلال و صعود به قله‌ها پای کار آمده، قصد پا پس کشیدن ندارد، وضعیتی که رهبر معظم انقلاب  در در دیدار هزاران نفر از کارگران، از آن به عنوان «ملت زنده» یاد کردند.

یکی از مصادیق و نشانه‌هایی که زنده بودن ملت ایران را به خوبی نشان می‌دهد موضوعی است که رهبر معظم انقلاب در همین دیدار به آن اشاره می‌کند؛ «اهمیت زنده بودن ملت در جایی است که تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند که در این سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم.»

  • نشانه های زنده بودن ملت

این زنده بودن نمونه‌های متعددی دارد که یکی از آنها را می توان از کلام رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران در گروه صنعتى مپنا دریافت که درباره تحریم اورانیوم۲۰ درصد فرمودند و اینگونه توضیح دادند: «هر جایی که ما به توانایی دست پیدا کنیم، آنجا تحریم از بین می‌رود؛ تحریم مال آنجایی است که دست شما بسته است. در هر بخشی که شما بتوانید از خودتان تحرک و پیشرفت نشان بدهید، طرف احساس می کند تحریم یک کار لَغوی است، کار بیهوده‌ای است، کار ابلهانه‌ای است؛ مثال واضح آن همین مواد اورانیوم غنی شده‌ی بیست درصد است که ما برای این نیروگاه تحقیقاتی تهران نیاز مبرمی داشتیم. ذخیره‌ی کشور داشت تمام می شد، این نیروگاه می خوابید، رادیوداروها که مورد نیاز بود و در اینجا تولید می شد، از دسترس مردم دور می‌شد؛ مسئولین در تلاش افتادند که بیست درصد را تهیّه کنند. ماجرای بازی درآوردنِ قدرتمندان دنیا - در رأس همه‌شان آمریکا و بعضی قدرت های دیگر - سر قضیّه‌ی بیست درصد، یک ماجرای شیرینِ طولانیِ شنیدنی است که چه کردند اینها! ما حاضر بودیم این را بخریم، آنها به انواع و اقسام حیَل متشبّث می‌شدند که اشکال‌تراشی کنند، تا اینکه بالاخره جمهوری اسلامی به این نتیجه رسید که بیست درصد را باید خودش تولید کند، [امّا] آنها باور نمی کردند که این کار تحقّق پیدا کند و باور نمی کردند بعد از آنکه بیست درصد تولید شد، امکان تولید سوخت از آن به‌وجود بیاید؛ یعنی بتوانند میله‌ی سوخت و صفحه‌ی سوخت به‌وجود بیاورند؛ این کار را هم جوان های جمهوری اسلامی دانشمندان جوان، با هوش‌شان، با ابتکارشان، با مدیریت های خوب توانستند انجام بدهند. حالا که همه‌ی دنیا فهمیدند و دانستند که جمهوری اسلامی به این فنّاوری دست پیدا کرده و محصول را تولید کرده و می تواند از این محصول استفاده کند، راه افتاده‌اند، این می گوید از ما بخرید، آن می گوید از ما بخرید؛ می گویند حاضریم به شما بفروشیم؛ امّا تولید نکنید؛ دنیا این‌جوری است. فشار دنیا، بداَدایی‌های قدرت های گوناگون بزرگ و کوچک دنیا در مقابل نظام جمهوری اسلامی و هر نظام مستقلّی، تابع ضعف و قوّت این نظام است؛ هر جا شما ضعیف باشید، بداَدایی آنها بیشتر میشود؛ هر جا شما قوی بودید، توانا بودید، روی پای خودتان توانستید بایستید، آنها مجبور میشوند مؤدّبانه‌تر با شما رفتار بکنند، منطقی‌تر با شما رفتار بکنند؛ این کلید حلّ همه‌ی مشکلات کشور است.»

این موضوعی نیست که به کلام رهبر معظم انقلاب یا مسئولان و رسانه‌های ایرانی منحصر باشد، در یک نمونه پس از عملیات وعده صادق، المیادین گزارش می‌دهد که رسانه‌های عبری تاکید می‌کنند: عملیات گسترده ایران علیه رژیم صهیونیستی بار دیگر توانمندی های پیشرفته این کشور را در زمینه های پهپادی و موشکی را به نمایش گذاشت.این رسانه های صهیونیستی در ادامه این سوال را مطرح کردند که  تهران چگونه با وجود اعمال تحریم های غربی توانسته این گونه تسلیحات خود را گسترش دهد؟

یا در نمونه‌ای دیگر«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه: « ایران نمونه بارز کشوری است که زیر فشار تحریم‌ها در حال توسعه است. ما شاهد هستیم که ایران طی چندین دهه تحت فشار تحریم‌ها در حال توسعه است، صنعت خود را توسعه می‌دهد، حوزه اجتماعی را توسعه می‌دهد، کشورش را توسعه می‌دهد.چندین بار به تهران سفر کرده‌ایم و شاهد بودیم که این کشور در حال توسعه است، درحالی‌که آن‌ها چندین دهه است که تحت تحریم زندگی می‌کنند».

  • جمع بندی

البته این پایان کار نیست و وضعیت امروز حد یقف پیشرفت ملت زنده و سرحال ایران نیست، از این رو در سال جاری رهبر معظم انقلاب حضور مردم در جهش تولید و رشد اقتصادی و مشارکت مردم را در اولویت قرار دادند.

فرمانی که تحریم را به مثابه یک فرصت پیش روی ملت ایران قرار داده است و از ظرفیت آن می توان در جهت ترمیم شکنندگی‌ها و رفع ناکارآمدی‌های اقتصاد استفاده کرد.

 در این میدان نمی‌شود تنها به مردم تکیه کرد بلکه  عزم و اراده جدی مسئولین و مقامات کشور هم مهم است چرا که این عزم نیز تنها زمانی پدید می‌آید که زاویه نگاه به مقوله تحریم، درست و دقیق باشد؛ به این صورت که مسئله تحریم را به عنوان یک پدیده زودگذر تلقی نکنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که گویی قرار نیست هیچگاه تحریم‌ها برداشته شود.

ارسال نظرات