دوشنبه ؛ 31 ارديبهشت 1403
نگاهی به تلاش بی ثمر ضد انقلاب علیه عملیات وعده صادق

ناچار به قبول واقعیت

واقعیت این است که اقدام بازدارنده ایران در جریان عملیات وعده صادق، نه تنها دایره محاسبات رژیم صهیونیستی، بلکه حتی ساختار هزینه و فایده سنجی آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی بین المللی این رژیم را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است.
کد خبر : 16329

تبیین: 

نگاهی به تلاش بی ثمر ضد انقلاب علیه عملیات وعده صادق
ناچار به قبول واقعیت
عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به بمباران کنسولگری ایران در دمشق چنان خواب از چشمان صهیونیست‌ها و ضد انقلاب پراند که در ساعات اولیه این حمله گیج و شگفت زده تنها نظاره گره نمایش بی‌نظیر ایران اسلامی بودند! اما با فاصله کوتاهی برنامه خود را برای بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات وعده صادق شروع کردند و هر آنچه در چنته داشتند رو کردند تا ادعای خود را به اثبات برسانند!
خط تبلیغی زردی که فرمان آن از تل آویو و با طرح دفع ۹۹ درصدی حمله موشکی ایران آغاز شد و در داخل نیز با گره زدن این حمله با ادعا‌های عجیب و غریب و سیاه‌نمایی علیه کشور ادامه یافت! فضا سازی که با حساب اسرائیل به زبان فارسی و کانال‌ها و پروفایل‌های اقماری آن ادامه پشتیبانی و اجرایی شده و همچنان ادامه دارد!


• تلاش دشمن برای وارونه نمایی
دشمن با همدستی اپوزیسیون و مزدوران رسانه‌ای خود تلاش کرد پاسخ بی‌آبرویی رژیم غاصب صهیونیستی را با شلوغ‌کاری و وارونه‌نمایی در فضای مجازی و رسانه‌ها جبران کند که البته در این میان هم جز شکست چیزی عاید آن نشد! جالب آنکه این شکست قبل از آنکه با پاسخ و بیان واقعیات از سوی ایرانیان شکل بگیرد با روایت چهره‌ها و صاحبان فکر و رسانه در غرب و حتی درون سرزمین‌های اشغالی محقق شد! بسیاری از چهره‌های واقع‌گرای اپوزیسیون هم حتی چاره‌ای جز اعتراف در برابر ایران ندیدند، چنانکه مهدی نوربخش، از چهره‌های اپوزیسیون می‌گوید: اگر ما با جمهوری اسلامی ایران هم مخالف هستیم باید بپذیریم که ایران یک کار بزرگ در موضوع موشکی و پهپادی انجام داده است و نمی‌شود این را کتمان کرد! ایران توانسته است مزیت و رقابت جدی در این زمینه ایجاد کند. موشک‌های بالستیکی که ایران به اسرائیل زده، دقیقا به همان هدفی که مد نظرش بوده برخورد کرده است! و فرودگاهی که مورد حمله موشکی ایران قرار گرفته است، همان پایگاه و فرودگاهی بوده که مبدا حمله به کنسولگری ایران در دمشق بوده است.
تقی رحمان، از دیگر چهره‌های ضد ایرانی نیز می‌گوید: جمهوری اسلامی استاد پیروزی‌های تاکتیکی در منطقه است و مطمئن باشید تمام کشور‌های عربی از قدرت ایران ترسیدند، جمهوری اسلامی در این عملیات بسیار تیزهوشانه عمل کرد، اما اپوزیسیونی داریم معتاد به توهم که فکر می‌کرد اسرائیل شکست ناپذیر است.
جواد خادم نیز که از افراد مشهور جریان‌های ضد انقلاب است تاکید می‌کند: آقای خامنه‌ای یک نمایش سیاسی از قدرت را برای آمریکایی‌ها اجرا کرد، من مخالف رهبر جمهوری اسلامی هستم، ولی می‌دانم آقای خامنه‌ای در این مورد بسیار قاطع و دقیق عمل کرد و قدرت جمهوری اسلامی را به رخ اسرائیل و آمریکا کشید، عملیاتی که منجر شد آمریکا به این فکر کند که آیا لازم است که تا این حد برای اسرائیل هزینه بدهد؟ منافع ملی آمریکا تامین می‌کند؟ ایزوله و تحریم ایران با این همه هزینه چه فایده‌ای داشته است؟ بازدارندگی که ایجاد شد و این پیام که آقای خامنه‌ای مخابره کرد که به حرف هایش عمل می‌کند، نقطه عطفی‌ای در منطقه و رویکرد کشور‌ها نسبت به ایران است.


• اعتراف به شکست
در همین زمینه مروری بر گوشه‌ای از اظهارات کارشناسان اسرائیلی هم خالی از لطف نیست، «بن سبطی»، پژوهشگر مرکز مطالعات امنیتی اسرائیل در تحلیل خود که در نخستین ساعات پس از عملیات وعده صادق منتشر شد، نوشت: این درگیری با پیروزی محسوس ایران به پایان رسیده و نباید تصور کنیم به خاطر حمله به کنسولگری، حال وضعیت مساوی است. پیروزی و موفقیت ایران، بزرگ‌تر است. سبطی با تأکید بر ورود بی سابقه موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی به عمق خاک و حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی، پرواز آن‌ها برفراز نهاد‌های حاکمیتی این رژیم را نشانه‌ای از پیروزی ایران دانست.
اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته اسرائیلی با انتقاد از عدم آینده‌نگری مقامات و تحلیل‌گران صهیونیست تصریح کرد: ما ظرفیت نابود شدن داریم و آسیب‌پذیریم. ما اصلاً قابلیت دفاعی کاملی نداریم، نه در پشت جبهه، نه در برابر موشک‌ها و نه در دیگر موارد. پدافند چند لایه میلیارد‌ها دلار هزینه دارد.
بریک در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به اشتباه محاسباتی دستگاه‌های نظامی و امنیتی صهیونیستی گفت: ما یک مشت موشک داریم که قرار است در دفع حملات موشکی ایران به ما کمک کند. این موشک‌ها برای چه مدت کافی است؟ دو روز؟ اگر جنگ چند هفته طول بکشد و هر روز هزاران موشک به سمت ما شلیک شود چه کاری می‌توانیم بکنیم؟
این ژنرال بازنشسته صهیونیست سپس درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق گفت: بعد از حمله ما به کنسولگری ایران در دمشق همه چیز تغییر کرده است. ایرانی‌ها جوری تهدید می‌کنند که پیش از این نمی‌کردند. حمله به ایران در صورت تشدید تنش وحشتناک خواهد بود. اگر این اتفاق اکنون رخ ندهد بازهم بدین معنی نیست که هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد. ما باید برای این حمله آماده باشیم، زیرا اگر اتفاقی رخ دهد، ما دیگر وجود نخواهیم داشت. بریک در پایان تصریح کرد: جنگ با ایران، جنگ با یک کشور نیست. یک جنگ منطقه‌ای است، که ما اصلا آمادگی آن را نداریم. ما حرف زیاد می‌زنیم، ولی خودمان برای این خطر آماده نمی‌کنیم.
اما «اوشر کوهن»، استاد دانشگاه بار ایلان نیز با حضور در برنامه تحلیلی شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از رویکرد مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل گفت: واکنش‌های اسرائیل براساس نتیجه ضربات و تهدیدات تنظیم می‌شود، نه براساس نیت آن‌ها و این بسیار بد است.
«سخی یخزکلی»، تحلیل‌گر و مفسر با سابقه شبکه‌های تلویزیونی صهیونیستی هم با انتقاد از سیاست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در برابر حملات ایران و فشار واشنگتن به منظور جلوگیری از پاسخ اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آمریکا پشتیبان خوبی نیست. خواسته بایدن همین است که به ایران پاسخ مستقیم ندهیم و جنگ جهانی راه نیندازیم.
صدمات ناشی از کابوس ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ برای صهیونیست‌ها تنها به آسیب‌های وارده بر قدرت بازدارندگی این رژیم محدود نمانده است؛ همچنانکه برخی از تحلیلگران صهیونیست مدعی شدند آسیب‌های وارده بر پیکره امنیتی رژیم صهیونیستی در خلال عملیات تلافی جویانه ایران از دایره عملیاتی فراتر رفته و حتی زمینه ساز ظهور و بروز یک بحران سیستمی در ساختار تصمیم سازی سیاسی صهیونیست‌ها به ویژه زمامداران این رژیم شده است.
«رونن برگمن»، روزنامه نگار و کارشناس برجسته امنیتی صهیونیستی در توئیتی که در صفحه ایکس خود منتشر کرده است ضمن برجسته سازی بحران تصمیم گیری در نزد مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه در شورای کابینه جنگی این رژیم نوشت: اگر اجازه پخش زنده جلسات کابینه جنگی اسرائیل در یوتیوب میسر بود، دست کم ۴ میلیون نفر (نیمی از ساکنین سرزمین‌های اشغالی) برای فرار راهی فرودگاه بن گوریون تل آویو شده بودند.


• نتیجه
این اظهارات به وضوح بیانگر این واقعیت که اقدام بازدارنده ایران در جریان عملیات وعده صادق، نه تنها دایره محاسبات رژیم صهیونیستی، بلکه حتی ساختار هزینه و فایده سنجی آمریکا به عنوان مهم‌ترین حامی بین المللی این رژیم را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است.

ارسال نظرات